Sonntag, 14. April 2013

NEW! Ironmonkeys go Norwegian: ÅRET AV TALLENE

„To the humble he has given grace,
From the proud he hides his face”
(David Eugene Edwards / Woven Hand “The Beautiful Axe”)

Det har jo blivet sant.
Fagmagasinet „Velototal Business“ fortalte om Norseman Xtreme Triathlon 2013 og skal sende en livaktig deltagere på banen i august. Denne deltageren skal bli meg. Det er over å håpe på, verkligheten begynner rubb og stubb.

Til tross for alle avbudene kunne det ikke har kommet annerledes, fordi 2013 er jo året av de store tallene:

50. fødselsdag om 20 dager etter veddeløpet
gift i 25 år, 4 dager før veddeløpet
10. langdistansetriatlon
3. start på Norseman
1 siste forsøk til å rekke Gaustatoppen

Denne kompilasjonen levner nesten ikke noe alternativ.

Men:
Jeg har gitt hendelsen for mye respekt på forhånd, har vært for selvsikker. Dette året skal jeg prøve å vise litt mer ydmykhet og gir avkall på krigersk D-day-minus-X-bulder. Store Gausta elsker ikke skrythalser.

I første omgang skal soundtracken til livet mitt kompletteres og bearbeides. En fornyelse som jeg tar høytidelig er byggingen av en norsk versjon til denne bloggen. Vi skal se hva året holder klar til oss. Nå er det først tid å gå tilbake på gaten. Sykle.